herbruikbare drinkfles Kambukka

Wij hebben nieuws ! Met volle fierheid en schel getrompetter brullen we, samen met onze nieuwe partner, hun perfecte tagline: “thirst for life”!
Jawel, Kambukka en Festicup slaan de handen in elkaar. Nog even figuurlijk, want social distancing enzo. We beloven alvast dit: bij het zien van hun producten wil je gegarandeerd eentje meegraaien.

Kamwatte?

Kambukka is een Belgisch merk en is het Swahili-woord voor “genieten, profiteren, amuseren”. Het is de merknaam van een op het eerste zicht eenvoudig uitziende, doch ingenieuze drinkbeker. Sterk in zijn simpliciteit, strak gestyled en natuurlijk perfect ecologisch verantwoord. 
Ze komen in verschillende maten en vormen, elk met z’n eigen persoonlijkheid. Zo zijn er herbruikbare drinkbekers voor kinderen, ergonomischere modellen voor de sportievelingen, koffieflessen en meer. Een drinkfles die je de hele dag door kan gebruiken, tijdens elk aspect van het dagelijkse leven. 
Innovatie is dan ook enorm belangrijk voor onze Hasseltse collega’s. 

Unbreakable

Onze bekers krijgt niemand stuk, maar Kambukka weet potten te breken. Het team heeft ervaring zat in een gelijkaardige sector. Het is echter pas in juni 2019 dat enkele collega’s de knowhow combineerde om een doordacht doch frivool geesteskind op de wereld te brengen. Met “het ontwikkelen van de beste drinkfles dat er bestaat” in het achterhoofd gingen de founders aan de slag. Nog geen twee jaar later zijn de drinkbekers verkrijgbaar in meer dan 60 landen. 

Talk thirsty to me

(R)evolutie

De bloedhete zomers zijn waarschijnlijk de laatste duw geweest die we hier in België nodig hadden. Watertaps voor het schenken van gekoeld kraanwater zouden eigenlijk al veel langer een evidentie moeten zijn. We zijn blij om te zien dat Vlaamse festivals zoals Paradise City, Tomorrowland, Boomtown en vele anderen het voortouw nemen bij het investeren in duurzaamheid. Het slagveld met de plastic afvalberg na een festival past helemaal niet meer in de huidige maatschappelijke normen en waarden. 
“We merken dat, hoe warmer het wordt, hoe meer mensen nood hebben aan geïsoleerde flessen voor koude dranken”, aldus CEO Stijn Lowette. 
“Ik denk dat het noodzakelijk is wat jullie doen. De educatie naar de jeugd toe van het groene aspect. Respect hebben. Wat jullie doen geeft respect aan jullie generatie en ik denk in alle eerlijkheid dat dat echt wel heel veel toegevoegde waarde heeft on the long run. Als je naar het hele festivalgegeven kijkt zijn er enorm veel zaken “single use”. Hier een evolutie in brengen is een noodzaak. Een circulair model zou eigenlijk verplicht moeten worden.”

Our lid is lit


Waar Festicup en Kambukka elkaar vinden is het ecologische aspect met in het bijzonder de reiniging. Bij Festicup staan we garant dat de festivalganger een goed gereinigde drinkbeker kan gebruiken. Kambukka hanteert hetzelfde principe. Naast de functionaliteit en een mooi design wordt er enorm veel rekening gehouden met de ontwikkeling van het lid. De consument kan er zeker van zijn dat de drinkfles proper is door de Snapclean technologie. Bovendien is Kambukka BCORP certified.
 

 

Waarom blijven jullie in België?

Stap voor stap wil Kambukka de wereld veroveren in haar domein. Momenteel hebben we collega’s in de UK en Hong Kong. Er zijn bepaalde stappen om daar ook te evolueren, maar we zitten nu toevallig in België. En we zijn ook gewoon heel fier om in Hasselt te kunnen vertoeven in ons kantoor op het 16de verdiep.


 

Cookies & Privacy

Deze website gebruikt cookies.
Meer informatie Ok!