winkelmandje

Toch niet het juiste product besteld? Of bent u niet tevreden over uw product?

Dan kunt u het natuurlijk zonder probleem retourneren binnen de 14 dagen na ontvangst.

Wanneer kan ik een product retourneren?
Vanaf de dag dat u een product ontvangt heeft u een bedenktermijn van 14 dagen. Wilt u het product retourneren? Lees dan onze voorwaarden.

U heeft 14 dagen de tijd om te beslissen of het product aan uw eisen voldoet. Weet u nog niet zeker of u het product wilt houden? Laat het dan in de originele verpakking zitten. Moet u het product uitpakken om dit te beoordelen? Doe dit dan slechts voor zover dat nodig is om te beoordelen of het product voldoet aan uw eisen. Zorg ervoor dat het product in originele staat blijft en gebruik het product niet. In het geval van aangebroken, incomplete of beschadigde producten, of producten die duidelijk gebruikssporen vertonen, behouden wij ons het recht voor de daardoor ontstane waardevermindering aan u door te berekenen. Deze waardevermindering kan oplopen tot 100% van het aankoopbedrag. Is de verpakking beschadigd? Dan kunnen wij ervoor kiezen het product slechts gedeeltelijk te vergoeden. Schrijf in ieder geval geen tekst op de verpakking en plak er geen stickers of plakband op.

Als u het product wilt terugsturen dient u binnen 14 dagen na ontvangst van het product een retourformulier aan te vragen. U heeft vervolgens 14 dagen om het product terug te sturen. Verpak uw retour te zenden producten goed beschermd in een stevige doos om beschadiging tijdens transport te voorkomen. U draagt zelf namelijk het risico voor de retourzending. Wilt u geen risico lopen dat uw product zoek raakt? Verzend het pakket dan aangetekend en bewaar uw verzendbewijs. Zo kunt u een eventuele vermissing van uw product claimen bij de bezorgservice.

Sommige producten vallen onder de uitzonderingen:
Producten vervaardigd conform instructies van de consument, waaronder bedrukte bekers.
Ingewisselde of ingevulde vouchers en tegoedbonnen;
Producten anders gekocht dan direct bij Festicup.be (bijvoorbeeld via Bol.com, deze kunnen via Bol.com geretourneerd worden);

Waardevermindering
Producten die gebruikt, beschadigd, of zonder verpakking retour gezonden worden, zijn wij genoodzaakt waardevermindering in rekening te brengen. Deze waardevermindering kunnen wij echter pas bepalen nadat u het artikel retour heeft gezonden.

Praktijkvoorbeelden
U bestelt een product en haalt het uit de verpakking om te bekijken of het aan uw wensen voldoet. Wanneer u de verpakking opent en/of beschadigt terwijl dat niet noodzakelijk is om te bepalen of het product voldoet aan uw verwachtingen, bestaat de kans dat wij de daardoor ontstane waardevermindering aan u moeten door berekenen. Deze kan oplopen tot 100% van het aankoopbedrag. Door de foto van het product te bekijken en de productinformatie die wij verstrekken goed te lezen, kunt u meestal bepalen of het product wel of niet geschikt is. Daarnaast kunt u tijdens kantooruren altijd vragen stellen aan onze klantendienst.
 

Terugbetaling
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen.

Stappenplan retourneren
Wilt u een product retourneren? Volg dan ons stappenplan. Wij zorgen ervoor dat u zo snel mogelijk uw geld of een ander product terugkrijgt.


Stap 1: Vraag binnen 14 dagen na ontvangst van het product bij onze klantenservice een retourformulier aan via retour@festicup.be.
Stap 2: Vermeld hierbij duidelijk uw bestelnummer en de artikelen die u wenst te retourneren.
Stap 3: U ontvangt binnen de 48 uur een retourlabel.
Stap 4: Pak het product dat u wilt retourneren goed in, bijvoorbeeld in een stevige doos. Plak geen stickers of plakband op de originele verpakking.
Stap 5: Print het retourlabel op het pakket
Stap 6: Breng het pakket binnen bij een postpunt naar keuze.
 

Binnen 14 dagen na het ontvangen van uw product, moet u melding maken dat u iets retour wilt sturen. Vanaf het moment van melding, heeft u 14 dagen tijd om het product retour te sturen.

Wanneer u een product retour wilt sturen, zijn de bepalingen uit de Algemene Voorwaarden (punten 6, 7 en 8) van toepassing.

Wanneer betalen wij de verzendkosten voor uw retourzending?

Wij betalen de verzendkosten van uw retourzending indien een van onderstaande punten van toepassing is op uw bestelling.
1. Indien u een product heeft ontvangen dat u niet besteld heeft;
2. Indien u een product defect geleverd krijgt en dit meldt binnen de zichttermijn;
3. Indien u een product bij ons besteld heeft op basis van onjuiste productinformatie op de website.

Wanneer dient u de verzendkosten van de retourzending zelf te voldoen?

U dient zelf de verzendkosten voor de retourzending te betalen indien een van onderstaande punten van toepassing is op uw bestelling.
1. Indien u een defect meldt buiten de zichttermijn;
2. Indien u niet tevreden bent over een product;
3. Indien u per ongeluk een verkeerd product heeft besteld.

Het bedrag is afhankelijk van gewicht en formaat van de zending. Het basisbedrag voor het retourneren van briefpost via BPOST bedraagt € 9,50.

Indien u als consument gebruikmaakt van uw herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor uw rekening.
Wij raden u aan een retourzending te allen tijde met track and trace of aangetekend te verzenden met het door ons aangeleverde retourlabel. Indien uw pakket tijdens het verzendproces zoekraakt bij een postverzendservice, zijn wij niet aansprakelijk.

Zakelijke bestellingen retourneren
Heeft u een zakelijke bestelling gedaan? Dan gelden er andere voorwaarden voor retourneren. De Wet kopen op Afstand is niet van toepassing op bedrijven. Neem contact op met onze klantenservice voor de mogelijkheden: 011362363. Wanneer na overleg een bestelling geheel of gedeeltelijk wordt geretourneerd, zullen er verwerkingskosten in rekening worden gebracht. De verwerkingskosten bedragen 15% van de aankoopwaarde van de geretourneerde producten plus een standaardtarief van € 4,50 excl. BTW. Specifiek voor u bestelde producten en op maat gemaakte producten worden niet retour genomen.

Wat als ik via Bol.com heb besteld?
Heeft u via Bol.com een product besteld dat u wilt retourneren? Vraag dan via de site van Bol.com een retourformulier aan.

Om uw product te retourneren logt u in op uw Bol.com account. Binnen uw account geeft u aan wat u wilt retourneren. Bol.com stuurt u vervolgens een retourformulier. Op dit formulier staat ook het adres waarnaar u de retourzending kunt versturen. Bol.com zorgt ervoor dat u zo snel mogelijk uw geld of een ander product terugkrijgt. Geeft u binnen uw Bol.com account niet aan dat u een product wilt retourneren en heeft u gekozen voor achteraf betalen? Dan wordt het gehele bedrag van uw aankoop in rekening gebracht.